Според проучвания, жените са убедени, че свежото прясно мляко съдържа средно 22% мазнини. Всъщност пълномасленото прясно мляко съдържа само около 3.8% мазнини.
Проучванията показват, че (противно на общоразпространената заблуда) млечните храни всъщност намаляват риска от астма.
Проучванията показват, че потребителите на мляко и млечни продукти обикновено са по-слаби от онези, които не консумират тези храни.
Диета за отслабване трябва да включва млечни продукти, за да се посрещат нуждите на организма от полезни вещества. Просто консумирайте продукти като обезмаслено мляко и нискомаслени кисело мляко и сирене. 
Невъзможно е да си набавяте достатъчно калций и други жизненоважни хранителни вещества ако млечни продукти не са включени в диетата ви.
Според изследвания, умерената консумация на млечни продукти (три порции дневно в рамките на хранителен план с контрол над калориите), ще доведе до по-добри резултати в отслабването.
Млякото е не само отличен източник на калций, но така също на белтъчини, въглехидрати, рибофлавин, витамин В12, витамин А, калий, магнезий, фосфор и цинк. Таблетка калций няма да ви достави тези допълнителни ценни вещества от храната.
Мляко с намалено съдържание на мазнини не е подходящо за деца под 2-годишна възраст, тъй като за тях млечните мазнини са важен източник на енергия, както и на мастноразтворими витамини.
Съдържанието на мазнини в млякото започва да става по-маловажно след втората година на детето, тъй като диетата се обогатява с други храни, които доставят млечни и животински мазнини на организма.
Повечето хора с непоносимост към млечна захар всъщност могат да пият до 2 чаши мляко дневно без проблеми, ако ги приемат като отделно хранене.
Хората с непоносимост към млечна захар обикновено могат да консумират сирена и кисело мляко. Повечето сирена и кашкавали практически не съдържат лактоза (млечна захар), а киселото мляко съдържа полезни бактерии, които погамат за разграждането й.
Противно на разпространеното мнение, млякото всъщност предпазва от камъни в бъбреците (съставени от соли под името оксалати). Калцият от млякото се свързва с оксалатите в храната и те не могат да се абсорбират от организма.
Според научни изследвания млякото и млечните храни не причиняват акне и не го влошават. Здравословна балансирана диета с включени нискомаслени млечни храни ще даде на кожата ви всички необходими полезни вещества.
Ако е част от диета с контрол над калориите, приемането на високи дози калций от млечни храни помага за разграждането на телесните мазнини.
Шоколадовото мляко допринася много по-малко за развалянето на зъбите от например твърди снаксове.
Кашкавалът е концентрирана форма на млякото. Необходими са 10 литра мляко за получаването на 1 килограм кашкавал.
Млякото съдържа широка гама ценни вещества като витамин В12, магнезий, цинк, въглехидрати, белтъчини и калий.
Три порции млечни храни дневно влияят благотворно на организма в рамките на балансирана диета. Те биха могли да бъдат: чаша полумаслено мляко, купичка нискомаслено кисело мляко или парче сирене колкото кибритена кутийка.
200 мл чаша прясно мляко доставя повече от половината от препоръчителния дневен прием на калций за дете на възраст 4-6 години.

Знаете ли че... Проучванията показват, че (противно на общоразпространената заблуда) млечните храни всъщност намаляват риска от астма.
Български производител на млечни продукти от краве, овче и биволско мляко.